Ahad, 8 Ogos 2010

UpTown Sri Gombak

Salam semua,
hari ni nak cerita pasal uptown sri gombak

hari sabtu 7/8/2010 aku gi jln2 kat uptown sri gombak
saja2 lawat member2 lama yg aku kenal
dulu aku pun pernah berniaga kat sana

pandangan aku pasal uptown sri gombak ni
sambutan dia bermusim dan kureng org
ntah la kenapa, nak kata brg mahal
aku tgk ada jgk yg murah dari tempat lain
parking susah..x jugak, senang jer..
maybe dari segi promotion kot yg kureng hehehe..

time aku lawat hari tu seperti biasa
peniaga kureng apatah lg pengunjung kan..
kawan2 yg dulu sama2 berniaga pun tinggal 3-4 org jer

pendapat aku, kelemahan uptown ni pada peniaga:

1-shop lot x permanent so brg x leh nak simpan situ
2-khemah kena tunggu penganjur pasang br peniaga boleh berniaga
(lmbt pasang lmbt la berniaga)
3-penganjur kurang buat promosi yg jangka panjang.
4-tmpt kurang strategi, pasal byk tmpt seangkatan berdekatan cth: donau kota

kat sini sambutan boleh di katakan bermusim cth: nak sambut perayaan
kalau hari biasa ada hari2 tertentu plak
cthnya hari khamis ramai org berkunjung krn danau kota tutup hari khamis
so org ramai x byk pilihan utk pergi bershopping

kesimpulan dari cerita ini
rezeki yg Allah S.W.T beri amat luas
hanya kita perlu berusaha mencarinya..
jgn la kita dengki, busuk hati dan iri hati sesama kita..

yosh!! jumpa lagi ya..

Tiada ulasan: